Thursday, April 21, 2016

USPJEŠNA RUKI SEZONA NIKOLE JOKIĆA U NBA

Poput saigrača Jusufa Nurkića, koji je ove godine u drugoj NBA sezoni, poput veterana iz Toronto Raptorsa - Jonasa Valanciunasa, poput rukija New York Knicksa - Kristapsa Porzingisa – Srbijanac Nikola Jokić je jedan od nekolicine mladih igrača koji su postigli uspjeh u ponekad nezgodnom prelasku iz evropske kosarke u košarku najbolje lige na svi jetu.

U regularnoj sezoni su preostale još četiri utakmice, a Jokić je u najboljih 10 “rukija” u raznim kategorijama. Na ljestvici skokva po utakmici, Jokić zauzima četvrto mjesto (6.8). Vrijedno je spomenuti da je Jokić uhvatio 10+ skokova u 20 utakmica. Što se tiče poena, dvocifren je bio u 34 utakmice (15 “double-doublea”). Protiv Toronto Raptorsa je postigao 27 poena u februaru, protiv Charlotte Hornetsa je imao devet asistencija u januaru, a istog je mjeseca imao 5 ukradenih lopti protiv Indiana Pacersa.

Tokom poslednje sedmice regularne sezone NBA lige, mahom jer su Nuggetsi van plej-offa, autor je imao priliku za razgovor sa Jokićem.




Zaista si imao impresivnu rookie sezonu.


Nisam siguran da li je impresivna ili ne. Sve što sam želio jeste da dam sve od sebe – nikada nisam bio siguran da li ću odigrati dobru ili lošu utakmicu. Na kraju utakmice, cilj mi je bio da mogu reći sebi da sam dao 100% napora, te da mi niko ne moze reci da nisam dao sve od sebe. To mi je bio cilj za svaku utakmicu – igrati, dati sve od sebe, i uživati u igri.

Da li te je iznenadio uspjeh u rookie sezoni?

Ne razmišljam o tome iz prostog razloga – ako razmišljate o tome, nemate šanse u ovoj ligi. Stav treba da bude sljedeći: izaći na teren, te dati sve od sebe ko god da je protivnik. Mislim da je bitno biti svoj – učiniti sve što si u mogućnosti učiniti da bi pomogao saigračima. Mislim da je to nacin na koji treba igrati NBA košarku.


Sta je bio tvoj fokus ove sezone?

Kada sam stigao u NBA, nisam bio siguran da li ću uopšte igrati. Nakon što mi je trener dao šansu u nekoliko utakmica, odigrao sam veoma dobro, I evo – sada sam u početnoj petorci. Srećan sam jer sam sa Denver Nuggetsima. Vidjećemo šta budućnost nosi.

Sto se tiče igranja u NBA, šta je za tebe bilo najveće iznenađenje?

Bukvalno sve! Prvenstveno... nisam ocekivao da cu igrati... uopste. A onda, igra protiv najboljih igraca na svijetu, sa saigračima koji su, takođe, među najboljim igračima na svijetu.

Da li ikada osjetiš potrebu da se „uštineš za kožu” da se uvjeriš da je sve ovo stvarnost?

SVE VRIJEME!!! Ovo je san svakog igrača na svijetu – igranje u NBA. Prvo sam se pitao „kako ću ja uopšte ovo da radim?“ Čak i prije prve utakmice sam razmišljao „kako ću ja da se takmičim sa svim ovim igračima?“ Ali, ovo je oduvijek bio moj cilj.

Kako si se navikao na, u odnosu na Evropu, teži raspored NBA lige?

U NBA se putuje mnogo više – ali putovanja su ustvari dobra strana. Ovdje se putuje privatnim avionima – u Srbiji se putuje autobusima!! Ali, mnogo je teže jer se igra utakmica svake druge noći – nešto na šta sam morao da se naviknem. Mišljenja sam da mi dobro ide.

Da li je teže fizički ili psihički?

Iskreno, oba aspekta su podjednako teški. Znaš da moraš igrati i kada si psihički umoran i kada si fičicki umoran. U takvim utakmicama, bitno je naspavati se noc prije i igrati jako narednog dana.

Koji je najbolji savjet koji si primio što se tiče „podnošenja“ svega ovoga?

Treniraj i brini se o kondiciji. Budi u teretani svaki dan. Obrati pažnju na ishranu.

Kakvi su utisci porodice i prijatelja kući?

U Srbiji, moje utakmice počinju u 3 sata poslije ponoći. Dobijam raznorazne poruke podrške i primjećujem da me ljudi gledaju. Sada kada imamo tri igrača iz Srbije u NBA, ljudi u Srbiji počinju da prate NBA ponovo.

Uprkos tome sto su oni, kao i ti, tehnički u svojim rookie sezonama, u čestom si kontaktu sa Nemanjom (Bjelica, Minesota Timberwolves), te sa bivšim MVP-jem Eurolige, Bobanom (Marjanovic, San Antonio Spurs).



Tacno. Obojica su bili izvanredni u Evropi. Bjelica je veoma dobar igrač, i smatram da ce mnogo da nauči  ovdje. Igra je mnogo drugačija od one na koju smo navikli u Evropi, ali mislim da će da pokaže ljudima šta je sve sposoban uraditi.

Kojim NBA igračima se najviše diviš?

Dirk (Nowitzki, Dallas Mavericks), Tim (Duncan, San Antonio Spurs), Boris (Diaw, San Antonio Spurs). Ti igrači imaju poštovanje svakoga u NBA.

Koji je najbolji savjet koji si dobio od trenera Nuggetsa?

Ne budi rookie.

Šta je time podrazumjevao?

Ne treba da poštujem nikoga. Svi smo ovdje isti – svi smo košarkaši. Taj savjet mi je zaista pomogao.

Koji je najbolji savjet koji si dobio od saigrča?


Drži glavu visoko... uglavnom košarkaški savjti... igraj jako, igraj snažno, igraj dobru odbranu, i naravno, traži prilike da pomogneš saigračima. 

No comments:

Post a Comment